سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بى‏نیاز از عذر بودن ارجمندتر تا از روى راستى عذر آوردن . [نهج البلاغه]
ایران به تولید سوخت هسته‌ای دست یافت - فامنین
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    به نقل از بازتاب:

    رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی بدون اشاره به جزئیات فنی پیشرفت اخیر هسته‌ای و اعلام تعداد سانتریفیوژهایی که با هم کار می‌کنند، از ورود ایران به جرگه کشورهای تولید کننده صنعتی سوخت هسته‌ای خبر دادند.

    محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری عصر امروز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای در تاسیسات هسته‌ای نطنز گفت: امروز 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای در ایران است و سال گذشته در این روز پس از فعالیت دانشمندان و جوانان خلاق و با استعداد این کشور، ایران به تولید سوخت هسته‌ای دست یافت و در این مدت به مرحله تولید صنعتی برسد.
    وی ادامه داد: امروز در سالگرد این رویداد مبارک اعلام می‌کنم که از امروز کشور عزیز ایران در زمره کشورهای تولید کننده سوخت هسته‌ای قرار می‌گیرد.

    رئیس جمهور این موفقیت را به رهبر انقلاب، ملت ایران و همه ملت‌های آزاده جهان تبریک گفت. احمدی نژاد ملت ایران را ملتی دانست که معنویت و عدالت را از ارکان اصلی صلح، آرامش و ثبات در جهان می‌داند و در این مسیر پیشتاز است و از حقوق خود دفاع و حفاظت خواهد کرد.
    در این مراسم آقازاده با اشاره به تولید 270 تن UF6 در یک سال اخیر اعلام کرد: اینک با ورود به تولید انبوه ماشین‌های سانتریفیوژ و آغاز راه‌اندازی فاز صنعتی غنی سازی اورانیوم، قدم دیگری در جهت شکوفایی ایران اسلامی و به ثمر نشستن تلاشها و امیدهای چند ساله کشور برداشته‌ شد.  
     آقازاده در ادامه سخنانش در مراسم اعلام خبر خوش هسته‌ای گفت: برای دستیابی به این هدف، اقداماتی چون اکتشاف و استخراج منابع اورانیوم کشور و شناسایی مناطق اورانیوم‌خیز جدید، تولید کیک زرد به عنوان ماده اولیه تولید سوخت هسته‌ای از طریق ایجاد تاسیسات کان آرایی در اردکان یزد و بندر عباس، تولید UF6 با ساخت، راه اندازی و بهره برداری از پروژه بزرگ و افتخار آفرین UCF اصفهان به عنوان ماده اصلی برای غنی سازی اورانیوم در دستور کار قرار گرفت که امروز مایه مباهات است تا به پیشگاه ملت عزیز ایران عرض نمایم که جوانان برومند شما قادر به تولید 270 تن UF6 در یک سال گذشته شده‌اند.
    رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: اینک با ورود به تولید انبوه ماشین‌های سانتریفیوژ و آغاز راه‌اندازی فاز صنعتی غنی سازی اورانیوم، قدم دیگری در جهت شکوفایی ایران اسلامی و به ثمر نشستن تلاشها و امیدهای چند ساله کشور برداشته‌ شد.

    در این آیین ویژه که با حضور رئیس جمهور، مقام‌های عالی کشور، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس و بیشتر از 45 سفیر و نماینده کشورهای خارجی مقیم ایران و نمایندگان تروییکای‌ کشورهای عدم تعهد برگزار گردید، ‌ابعاد پیشرفت مهم هسته‌ای ایران از سوی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی تشریح شد.



    علی بلند گرامی ::: سه شنبه 86/2/4::: ساعت 9:43 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 5
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :12830

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    ایران به تولید سوخت هسته‌ای دست یافت - فامنین
    علی بلند گرامی
    من علی بلند گرامی هستم دانش آموز دوم دبیرستان رشته ریاضی هدف من از ایجاد این وبلاگ اطلاع رسانی به مردم در مورد شهر خودم فامنین است... وبلاگ ما را بدن نظر ترک نکنید

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ایران به تولید سوخت هسته‌ای دست یافت - فامنین

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    ایران به تولید سوخت هسته‌ای دست یافت - فامنین
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    ایران به تولید سوخت هسته‌ای دست یافت - فامنین
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن